General information

Title
Fortalecimiento de la Educación y Formación Técnico y Profesional (F-EFTP)
ID
XM-DAC-2-10-2886
CRS ID
2021C02886
Start date
End date
Activity status
Completion
Budget
€5.168.312
Actor
VVOB - Vlaamse Vereniging voor Ontwikkelingssamenwerking en technische Bijstand
Country
ECUADOR
Sector
Education -Secondary - General
Policy markers
Gender 1
Environment 1
Good Governance 1
Climate: Adaptation 1
Aid type
Core support to NGOs, other private bodies, PPPs and research institutes
Priority partner country
Yes
Fragile state
No
Least developed country
No
Budgetline
54 20 356072 NGO Programs
Finance type
GRANT
Tied status
No
Flow type
ODA
Tags
Private Sector Dev.
SDGs
Body

General

Het 2017-2021 programma ter versterking van het Beroeps- en Technisch Onderwijs (F-EFTP) is gefocust op de schoolleiders en vakleerkrachten van het technisch secundair onderwijs (TSO) in de drie provincies die het sterkst werden getroffen door de aardbeving dit jaar (Esmeraldas, Manabí y Santo Domingo de los Tsáchilas). F-EFTP zet erop in de competenties van deze onderwijsprofessionals te verbeteren, zodat hun studenten kunnen genieten van kwaliteitsvol TSO dat hen de vaardigheden bijbrengt die ze nodig hebben voor werk en leven. Hiertoe versterkt VVOB de capaciteit van het Ministerie van Onderwijs (MINEDUC) op nationaal, zonaal en districtsniveau en dan i.h.b. van die overheidsdiensten en publieke entiteiten die verantwoordelijk zijn voor de voortdurende professionele ontwikkeling van schoolleiders (R1) en vakleerkrachten (R3). R1 en R3 zetten in op dezelfde kern – met name het creëren van een schoolomgeving die veilig is en het welzijn van jongeren bevordert; de inzetbaarheid van de jongeren op de arbeidsmarkt verhoogt; en de professionele ontwikkeling van het lerarenkorps stimuleert. Verder maakt F-EFTP werk van de ontwikkeling, pilotering en uitrol van een systeem voor het opvolgen van afgestudeerde TSO studenten (R2). Voor MINEDUC is het een bouwsteen voor goed bestuur; voor de schoolleiders wordt het een belangrijk instrument om de kwaliteit van het TSO op schoolniveau te verbeteren.

Documents

Disclaimer: Country borders do not necessarily reflect the Belgian Government's official position.

SDGs