General information

Title
Les enseignants et les directions d'écoles de l'enseignement professionnel inférieur au Suriname ont les compétences nécessaires pour améliorer la qualité de l'enseignement et de l'apprentissage de tous les jeunes dans les écoles, en accordant une attention particulière à l'éducation axée sur l
ID
XM-DAC-2-10-2885
CRS ID
2021C02885
Start date
End date
Activity status
Completion
Budget
€2.652.062
Actor
VVOB - Vlaamse Vereniging voor Ontwikkelingssamenwerking en technische Bijstand
Country
SURINAM
Sector
Education -Secondary - General
Policy markers
Gender 1
Environment 1
Good Governance 1
Climate: Adaptation 1
Aid type
Core support to NGOs, other private bodies, PPPs and research institutes
Fragile state
No
Least developed country
No
Budgetline
54 20 356072 NGO Programs
Finance type
GRANT
Tied status
No
Flow type
ODA
SDGs
Body

General

De leerlingen van het lager beroepsonderwijs (LBO) vormen een bijzonder kwetsbare groep binnen het Surinaams onderwijs. Ze behoren doorgaans tot gezinnen met een lagere sociaal-economische achtergrond of ontwrichte families, en kampen vaak met een leerachterstand. Ze hebben bij uitstek nood aan een schoolomgeving waar oog is voor hun welzijn en waar onderwijs wordt aangeboden op een manier die minder “klassikaal” is. LBO leerkrachten ontbreekt het echter vaak aan de nodige pedagogische en vakdidactische competenties om tegemoet te komen aan deze noden. Aan de zijde van de schooldirecties dienen werkwijzen en houdingen te veranderen, wil het LBO werkelijk kansen bieden. Om het leren van alle jongeren van het LBO te bevorderen zal het programma de leerkrachten en schooldirecties van de LBO scholen versterken. VVOB versterkt hiertoe de capaciteit van de relevante lokale instellingen met het oog op: (1) een verbeterde initiële opleiding voor LBO leerkrachten m.b.t. competentie- en leerlinggericht onderwijs; (2) verbeterde professionalisering voor LBO schooldirecties m.b.t. onderwijskundig schoolleiderschap; en (3) verbeterde professionalisering voor LBO schooldirecties en leerkrachten m.b.t. aanvangsbegeleiding en leerlinggericht werken.

Documents

Disclaimer: Country borders do not necessarily reflect the Belgian Government's official position.

SDGs