General information

Title
Des filles et garçons vulnérables (15 à 35 ans) d’Haïti (Port-au-Prince, Hinche, Les Cayes et Fort-Liberté) s’intègrent professionnellement et socialement dans la société grâce aux services qualitatifs de développement des compétences livrés par nos organisations partenaires (Centres de Formation P
ID
XM-DAC-2-10-2870
CRS ID
2021C02870
Start date
End date
Activity status
Completion
Budget
€2.517.379
Actor
NGO Via Don Bosco (ex DMOS/COMIDE)
Country
HAITI
Sector
Education -Secondary - Vocational training
Policy markers
Gender 1
Environment 1
Aid type
Core support to NGOs, other private bodies, PPPs and research institutes
Fragile state
Yes
Least developed country
Yes
Budgetline
54 20 356072 NGO Programs
Finance type
GRANT
Tied status
No
Flow type
ODA
Tags
Private Sector Dev.
SDGs
Body

General

In Haïti werkt VIA Don Bosco samen met zes beroepsopleidingscentra (in Port-au-Prince, Hinche, Les Cayes en Fort-Liberté), twee plannings-en ontwikkelingsbureaus en twee tewerkstellingsbureaus. Samen ondernemen we acties om de kwetsbare meisjes en jongens (15-35 jaar) sociaal en professioneel te integreren in de samenleving dankzij kwaliteitsvolle beroepsvoorbereidende skills development. Dit doen we door in te zetten op de verbetering van de kwaliteit van het onderwijsleerproces door leerkrachten permanent bij te scholen en door de leerinhoud, de infrastructuur en het educatieve materiaal aan te passen aan de wereld van het werk. Bovendien werken de opleidingscentra samen met andere technische en beroepsscholen om pedagogisch materiaal en kennis uit te wisselen. Tevens versterken we het beheer van al onze partners en werken een specifiek doelgroepenbeleid uit om de meest kwetsbaren aan te trekken in onze scholen. Hierbij hebben we extra aandacht voor het versterken van de financiële autonomie door de creatie van schoolondernemingen en inkomstengenerende activiteiten. Bovendien worden de jongeren tijdens en na hun opleiding begeleid naar de wereld van het werk en krijgen ze de basisprincipes mee over ondernemerschap. Doorheen het hele programma, houden onze partners steeds de transversale thema’s gender en milieu voor ogen. Op die manier streven we naar een inclusief, kwaliteitsvol onderwijs.

Documents

Disclaimer: Country borders do not necessarily reflect the Belgian Government's official position.

SDGs